Багатьом індивідуальним власникам і великим підприємцям знайома проблема запуску дизельного генератора взимку. Перш за все, переконайтесь в тому, що ємність акумуляторної батареї відповідає потужності двигуна і має повний заряд, в іншому випадку, щоб уникнути ситуації з невдалим запуском ДГУ в мінусові температури, необхідно розібратися з іншими причинами і приготуватися заздалегідь.
Чому дизельний генератор не запускається взимку? Навіть якісні дизельні генератори Fogo не застраховані від проблем з запуском електростанцій в мороз. Це не пов’язано з проблематикою в конструкції або влаштуванні самих генераторів, а викликано специфікою використовуваного палива – дизеля. Дизельне паливо має специфічною властивістю і стає густішим, виділяючи при цьому парафін. Це може привести до збільшення навантаження на паливну систему, а в подальшому вивести з ладу сам генератор. Щоб уникнути негативних наслідків крім самого ДГУ необхідно передбачити засоби, які забезпечать його належну роботу. Нижче представлені три найбільш поширених і перевірених на практиці способи для безвідмовного запуску дизельного генератора в холодну пору року.
Спосіб №1 – Використання передпускового підігріву
Цей пристрій встановлюється безпосередньо на контур охолодження двигуна. Це допомагає забезпечити нагрів рідини, що знаходиться в системі охолодження, і палива в картері. Вибір передпускового підігрівача залежить від параметрів використовуваної дизельної станції, а точніше її ваги і обсягу системи охолодження. Робота пристроїв передпускового підігріву має свої особливості і, як правило, більшість моделей можуть працювати в декількох функціональних режимах:
- Прогрівання здійснюється по певним часовим відрізкам, які задаються таймером.
- Пристрій постійно підтримує температуру на заданому рівні.
Важливим фактором є і сфера застосування Вашої електростанції. Використовуючи дизельну генераторну установку в якості основного засобу електроживлення, варто вибрати дизельний підігрівач. Але в разі, якщо ДГУ призначається для резервного використання, рекомендуємо звернути увагу на електричні підігрівачі, які живляться від мережі.
Спосіб №2 – Монтаж дизельних електростанцій в спеціалізований контейнер
Це метод передбачає встановлення дизельної генераторної установки в блок-контейнер, який не піддається змінам кліматичних умов, а значить – запуск генератора буде стовідсотковим, навіть при мінусовій температурі зовні контейнера. Крім того, такий бокс дає електростанції таку перевагу як мобільність. Її легко переміщати за допомогою будь-якого виду транспорту. Електростанція залишається надійно захищена і може використовуватися на відкритих територіях, працюючи в практично безшумному режимі завдяки шумоізоляції контейнера.
Спосіб №3 – Додавання присадок
Додавання присадок може значно підвищити рівень ефективності паливної суміші взимку. Присадки – це компоненти, які при додаванні в паливо сприяють його розрідженню. Їх також називають антигелями. Це повинні бути тільки спеціалізовані засоби. Якщо таких під рукою немає, а двигун вимагає термінового запуску, можна додати невелику кількість бензину або гасу. Але такі дії можуть зменшити експлуатаційний термін ДГУ. Найбільш оптимальною і безпечної прийнято вважати концентрацію не більше 10-15% легшого палива (відсоток вказаний від загального обсягу палива в баку).
Крім вибору додаткових коштів для захисту дизеля від впливу мінусових температур на його консистенцію, варто також дотримуватися кількох простих правил, основним з яких є правильний вибір палива. Варто купувати паливо тільки у перевірених постачальників, якість яких підтверджена наявністю супутньої документації.